فهرست مطالب فهرست مطالب

مروری بر مهمترین فعالیت های مدیریت های فنی و ستادی در سال 1388

مروری بر مهمترین فعالیت های مدیریت های فنی و ستادی در سال 1388
مدیریت برنامه و بودجه 
  1. تهیه و تدوین بودجه تفضیلی سال 1388 و اصلاحیه آن و برنامه و بودجه سال 1389جهت ارسال به معاونت برنامه-ریزی و نظارت راهبردی ریاست محترم جمهوری و طرح و تصویب و سپس ابلاغ آن.
  2. پیش بینی منابع و مصارف شرکت در سال 1388 و ارائه گزارش های عملیاتی بودجه به منظور امکان اتخاذ تصمیمات مدیریتی در سطح شرکت.
  3. تخصیص بودجه مراکز هزینه شرکت براساس کدهای عملیاتی
  4. تشکیل جلسات با مدیران، روسا و معاونین استان ها و شعب تهران در سه ماهه سوم سال 1388 به منظور بررسی گزارش عملکرد بودجه در سال 1388 و اطلاع رسانی در خصوص بودجه سال 1389 و برگزاری جلسه دفاعیه مشترک بودجه سال 1389
  5. اخذ بودجه و منابع لازم در سرفصل هزینه های پرسنلی و اداری
  6. تدوین ضوابط اجرایی بودجه شرکت برای سال های 1388 و 1389
  7. تهیه و تدوین گزارش عملکرد برای سال 1387 و همچنین تهیه گزارش در مقاطع سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه سال 1388
  8. تهیه گزارش مقایسه بودجه با عملکرد استان ها و شعب برای دوره های یک ماهه و سه ماهه سال 1388
  9. تهیه گزارش سهم بازار برای سال 1387
  10. تهیه گزارش رتبه بندی استان ها و شعب برای سال 1387
  11. انجام اقدامات در جهت اصلاح ساختار سازمانی شرکت و مطابقت آن با قانون مدیریت خدمات کشوری
  12. برگزاری جلسات متعدد و بحث و تبادل نظر با مسئولین سازمان های ذی ربط و تهیه دستورالعمل مبارزه با پولشویی برای شرکت های بیمه
  13. تطبیق عملکرد شرکت با مفاد مرتبط با قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی
  14. تهیه شناسنامه اقتصادی بیمه ای برای کلیه استان ها
  15. تهیه دستورالعمل درجه بندی نمایندگان حقیقی و حقوقی شرکت با همکاری مدیریت امور شعب
  16. برنامه ریزی در جهت برگزاری اولین گردهمایی مدیران استان ها و شعب کل کشور
  17. تشکیل کمیته مطبوعات با حضور نمایندگان شورای فنی، دفتر حقوقی، مدیریت امور اداری و مدیریت های فنی ذی ربط
انجام اقدامات و پیگیری های لازم و ارائه مستندات که منجر به انتخاب شرکت سهامی بیمه ایران جهت دریافت تندیس ها و گواهی نامه هایی به شرح ذیل گردیده است:
  1. گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال 1388 از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
  2. گواهینامه و لوح انتخاب بیمه ایران به عنوان برند برتر و یکی از بیست برند قابل تقدیر از دومین جشنواره بین المللی انتخاب یکصد برند برتر کشور
  3. گواهینامه شرکت برتر در طرح یکصد شرکت برتر ایران از سازمان مدیریت صنعتی ایران
  4. اعطای نشان «تعهد به تعالی سازمانی» از موسسه مطالعات و بهره وری و منابع انسانی
ضمناً سایر فعالیت های این مدیریت در چارچوب شرح وظایف تعیین شده در سال 1388 نیز ادامه داشته است. 

مدیریت بیمه های اتومبیل
  1. انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با صندوق خسارات بدنی و ممانعت از مراجعه هموطنان مشمول استفاده از خدمات صندوق از سراسر کشور به تهران و مرکزیت صندوق به گونه ای که مسئولین محترم صندوق اعلام می نمایند فقط در 6 ماهه ابتدای طرح از حدود 2000 سفر غیرضرور به تهران ممانعت گردیده است و خوشبختانه با خدمات بسیار قابل توجه شرکت، خسارات هموطنان در محل سکونتشان توسط صندوق پرداخت می گردد.
  2. اعطای پوشش های تکمیلی قابل توجه در بیمه نامه های بدنه و برآورده نمودن درخواست های بیمه گذاران و همکاران شبکه نمایندگی شرکت.
  3. اقدام بسیار قابل توجه شرکت به آزادی کلیه زندانیان مرتبط با بیمه نامه های شرکت در سراسر کشور به گونه ای که این موضوع مورد تقدیر و تشکر ستاد دیه کشور قرار گرفته است.
  4. بروزرسانی پرداخت خسارت این رشته بیمه ای در خسارات جانی، مالی و سرنشین.
  5. افزایش قابل توجه بیمه نامه های شخص ثالث شرکت به گونه ای که هیچ یک از هموطنان مراجعه کننده به شرکت با دست خالی و بدون بیمه نامه از شرکت برنگشته است.


مدیریت امور بین الملل
  1. تهیه و تدوین و چاپ گزارش سالیانه 2006-2007 به زبان انگلیسی جهت بهره برداری بیمه گذاران، کارگزاران و بیمه-گران اتکایی خارج از کشور.
  2. تهیه بروشور به زبان تخصصی به زبان انگلیسی در کلیه رشته های به صورت یک مجموعه کامل و استاندارد در سطح بین-المللی.
  3. دایر نمودن آرشیو الکترونیکی (بایگانی) مدیریت امور بین الملل برای اولین بار در بیمه ایران جهت بایگانی نمودن اسناد و مدارک.
  4. راه اندازی و به روز نمودن مجدد سایت فارسی و انگلیسی با توجه به جایگاه و شان بیمه ایران و ترجمه جدیدترین مطالب بیمه ای مفید به زبان فارسی و قرار دادن آن در سایت برای استفاده کلیه همکاران و سایر مراجعه کنندگان.
  5. نهایی شدن دستورالعمل تاسیس نمایندگی خارج از کشور توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با طرح موضوع و پیگیری از سوی این مدیریت.
  6. جلوگیری از پرداخت خسارات قطعی و نهایی شده توسط اجاستر (کارشناس متخصص تعیین خسارت) و تقلیل میزان مبلغ پرداختی خسارت اکسترو در پتروشیمی ایلام از مبلغ 000/348 دلار به 000/212 دلار).
  7. پیگیری ریکاوری خسارات در خارج از کشور و ارائه لیست آن ها به مدیریت محترم حقوقی و امور قراردادها و سرپرست ها، ناظرین و نمایندگان خارج از کشور.
  8. مدیریت حرفه ای پرداخت خسارت گونو به اذعان مدیران ارشد بیمه ای کشور عمان و پرداخت به موقع سهم خود و ایجاد بازار بهتر جهت جذب مشتری در کشور عمان.
  9. هماهنگی لازم جهت تشکیل جلسه در دبی و اخذ موافقت از بیمه گر اتکایی (مونیخ ری) درخصوص خسارت الدعیسی به میزان بالغ بر 000/000/4 یورو مربوط به پرونده خسارتی بحرین با انجام هماهنگی های لازم و تشکیل جلسه در دبی و تلاش های سرپرست محترم منطقه.


اداره کل آموزش 
مرکز آموزش و توسعه در سال 1388 برای رشد و ارتقای سطح علمی و تخصصی همکاران و شبکه فروش اقدام به برگزاری 356 دوره آموزشی نمود که در این دوره ها حدود 11182 نفر آموزش دیدند. مجموع نفر-ساعت دوره های مذکور حدود 190243 نفر-ساعت می باشد.
لازم به ذکر است از مجموع 356 دوره، 34 دوره به داوطلبان نمایندگی، 139 دوره به رشته های بیمه ای، 119 دوره به آموزش برنامه های تحت وب، 13 دوره به دوره های بهبود مدیران و کارکنان و 51 دوره نیز به همایش ها و سمینارهای علمی اختصاص داشته است.
همچنین شایان ذکر است که در مقایسه با آمار سال 1387 عملکرد این مرکز در تعداد دوره های برگزار شده با رشدی 84 درصدی و در تعداد کل آموزش دیدگان با رشد 92 درصدی مواجه می باشد. 

مدیریت امور ساختمان و تاسیسات
  1. تکمیل عملیات اجرایی و افتتاح رسمی ساختمان های شعب مرکزی ساری، خرم آباد، بوشهر، بجنورد، جیرفت و گنبدکاوس با زیربنای تقریبی 13000 مترمربع و 8000 مترمربع محوطه سازی.
  2. اخذ مجوز و شروع به کار طراحی ساختمان های شعب کنگان، گناوه، بندرترکمن، دلیجان، مجتمع آزادی، گچساران، اردکان، رامسر، شهید بهشتی کرمانشاه، تهران نو، بعثت، 17 شهریور، بندر لنگه، لاهیجان، خلفخان، قوچان، بندرعباس، بافق، زرین شهر، قزوین، اراک و خوانسار.
  3. ادامه عملیات اجرایی پروژه های شعب مرکزی اردبیل، سنندج، سمنان و شیراز با زیربنای تقریبی 13700 مترمربع.
  4. اخذ مصوبه هئیت محترم وزیران جهت خریداری زمین برای احداث ساختمان ادارات مرکزی شرکت در تهران و تهیه و تنظیم مبایعه نامه با مساعدت ها و حمایت های مدیریت محترم عامل، اعضای هئیت مدیره، معاونت اداری و مالی و مدیریت حقوقی و امور قراردادها.
  5. بازسازی اساسی ساختمان های شهید شکرآبی، شعبه مرکزی بندرعباس، ولیعصر، شریعتی و آماده سازی واحد خسارت اراک.
  6. انجام بیش از 350 مورد بازسازی جزئی در ساختمان ها و شعب سراسر کشور.
  7. پیگیری و انجام امور مربوط به شهرداری ها، اخذ پروانه ساختمانی و پایانکار و تغییر کاربری و همچنین اخذ انشعابات آب و برق و گاز و تلفن و فاضلاب مورد نیاز پروژه ها و ساختمان های شرکت در سراسر کشور.


مدیریت امور اداری
  1. تهیه برنامه نرم افزاری در خصوص پیش بینی مطبوعات مورد نیاز واحدهای اجرایی شرکت برای سال های 88 و 89.
  2. تهیه گزارش جامع مطبوعات مورد نیاز واحدهای اجرایی شرکت به تفکیک رشته های فنی، مالی و اداری در بیش از 400 صفحه و گزارش نهایی آن به مدیریت های ستادی و فنی.
  3. چاپ به موقع بیش از یکصد میلیون برگ مطبوعات در چاپخانه شرکت و توزیع آن به کلیه واحدهای اجرایی شرکت و مدیریت های ستادی و فنی.
  4. ساماندهی همکاران جهت استفاده از هتل آبان و هتل رضویه مشهد مقدس و استراحتگاه ساحلی خزرآباد ساری و مجموعه رفاهی آهوان در رامسر به نحو شایسته.
  5. برگزاری بی نظیر اولین گردهمایی سراسری مدیران و روسا شعب در استراحتگاه ساحلی خزرآباد ساری با همکاری مدیریت برنامه و بودجه.
  6. برگزاری و نظارت بر مسابقات ورزشی انتخابی استانی خواهران و برادران سراسر کشور.
  7. برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی خواهران و برادران به صورت سراسری در استراحتگاه خزرآباد ساری با حضور بیش از 500 نفر از همکاران
  8. برنامه ریزی و برگزاری جشن بزرگ دانش آموزان ممتاز شرکت همزمان با سالگرد تاسیس شرکت در تالار بزرگ کشور با شرکت بیش از 5000 نفر از همکاران و فرزندان آن ها.
  9. در اجرای ماده 109 قانون خدمات کشوری، پرسنل بازنشسته و وظیفه بگیران مشموله ماده مذکور با مفاده ماده قانونی فوق تطبیق وضع داده شدند.
  10. ساماندهی وضعیت حقوق و مزایای حدود 580 نفر پرسنل قراردادی
  11. بازبینی پرونده های مربوط به فوق العاده ویژه کارکنان شاغل و بازنشسته از سال 81 و صدور احکام مربوط به برقراری فوق العاده مذکور جهت مشمولین از تاریخ 23/5/81
  12. صدور احکام مربوط به همکاران عزیز آزاده ای که درخواست استفاده از مزایای ماده 13 به جای بخشنامه 2727 را داشته اند
  13. برقراری مابه التفاوت حقوق و مزایای همکاران جانبازی که نتزل پست داشته اند و صدور احکام اصلاحی مربوطه.
  14. انجام مراحل اداری مربوط به استخدام رسمی همکاران جانباز قراردادی و مشمولین ماده 100 آیین نامه استخدامی.
  15. صدور احکام مربوط به افزایش سالیانه کارکنان شاغل و بازنشسته.
  16. تمدید قرارداد کلیه کارکنان قراردادی و صدور الحاقیه های مربوط به تغییرات و همچنین افزایش سالانه آن ها.
  17. پیگیری امور مربوط به اصلاح برنامه پرسنلی نرم افزاری موجود و پیش بینی های لازم برای تامین برنامه براساس قانون مدیریت خدمات کشوری.


مدیریت بیمه های اشخاص
  1. صدور بیمه نامه مسافرتی ایرها (مسافران خارجی عازم به ایران).
  2. انعقاد قرارداد بیمه درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران.
  3. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص با سازمان حج و زیارت به منظور پوشش بیمه ای زائران حج تمتع و سوریه.
  4. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص (بیمه های عمر، حوادث و درمان) با شرکت مخابرات به منظور پوشش بیمه ای کارکنان و خانواده آنان.
  5. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص (بیمه های عمر، حوادث و درمان) با سازمان حمل و نقل جاده ای به منظور پوشش بیمه ای کارکنان و خانواده آنان
  6. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص (بیمه های عمر، حوادث و درمان) با فرودگاه های کشور به منظور پوشش بیمه ای کارکنان و خانواده آنان.
  7. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص (بیمه های عمر، حوادث و درمان) وزارت بازرگانی (خدمات حمایتی کشاورزی و بازرگانی دولتی) به منظور پوشش بیمه ای کارکنان و خانواده آنان.
  8. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص (بیمه های عمر، حوادث و درمان) با فدراسیون فوتبال.
  9. توسعه سیستم نرم افزاری بیمه های عمر و پس انداز و جامع زندگی.
  10. صدور بیمه های حوادث از طریق سیستم تحت وب.
  11. انعقاد قرارداد بیمه های اشخاص (بیمه های عمر، حوادث و درمان) با دانشگاه تهران.


مدیریت فناوری اطلاعات و آمار
  1. تولید و استقرار نرم افزار جامع بیمه آکسا.
  2. طراحی، تولید و آماده سازی نرم افزارهای جامع درمان، ثالث و بدنه، آتش سوزی، باربری و سایر رشته های بیمه ای برای استقرار عملیاتی در سال 89.
  3. راه اندازی پورتال های جامع اینترنتی، درون سازمانی و نمایندگان
  4. اتمام پروژ ه نظام جامع آمار و اطلاعات شرکت.
  5. تامین U.P.S برای تمامی واحدهای اجرایی و ستادی به صورت یک جا.
  6. تداوم فرآیند تجمیع سرور نمایندگان.
  7. افزایش سرعت و پهنای باند شبکه ارتباطی شعب با استان ها.
  8. اتصال مراکز استان ها به شبکه فیبرنوری.
  9. اتصال نمایندگان به شبکه پرسرعت از طریق خطوط ADSL اینترنتی و .G
  10. طراحی و انجام مطالعات مربوط به ایجاد مرکز داده اصلی شرکت.
  11. تدوین سیاست های اصلی امنیت فناوری اطلاعات (ISMS).
  12. تثبیت بهره برداری از نرم افزارهای جامع تحت وب.


مدیریت بیمه های آتش سوزی
  1. پرداخت خسارت های مازاد بر 5 میلیارد ریال به تعداد شش فقره از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور افزون بر 256/341/376/65 ریال
  2. طرح های نوین خدمات رسانی به مشتریان در سال 1388 به شرح زیر می باشد:
    • طرح جامع بیمه اصناف: در این طرح تمامی نیازها و خواست های اصناف زیر پوشش بیمه ایران قرار گرفته است که از جمله به بیمه مسئولیت در برابر همسایگان، و هزینه پاکسازی آتش سوزی و سرقت و عدم النفع می توان اشاره کرد.
    • مسئولیت مالی در برابر همسایگان: دراین پوشش تبعی خسارات وارده به همسایگان بیمه گذار توسط بیمه ایران جبران میشود.
    • بیمه وقفه در فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی (بیمه عدم النفع): از دیگر طرح های نوین مدیریت بیمه های آتش سوزی است. که در آن بیمه گر متعهد می گردد در مقابل اخذ مبلغی به عنوان حق بیمه کلیه خسارات و هزینه های ناشی از توقف تولید در اثر بروز یکی از خطرات مورد تعهد در بیمه های آتش سوزی مشتمل بر خطرات اصلی و یا هر یک از خطرات اضافی بیمه شده طی دوره غرامت را تحت پوشش قرار دهد
    • شکست ماشین آلات: در این طرح خطر از کارافتادگی (شکست) ماشین آلات واحدهای تولیدی و صنعتی که ناشی از تاثیرات مکانیکی، الکتریکی و نوسانات برقی باشد در قالب بیمه های آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرد.
    • طرح بیمه تمام خطر اموال واحدهای صنعتی: در این بیمه نامه ، علاوه بر خطرات اصلی، تمامی خسارات وارده به اموال واحدهای صنعتی طبق شرایط مندرج در بیمه نامه، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.
    • طرح پرداخت خسارت آتش سوزی در محل وقوع آن: در این طرح، مسئولان شعبه های بیمه ایران با توجه به اختیارات تفویض شده و انجام بررسی و کارشناسی های مورد نیاز، مطابق شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه ها می توانند نسبت به پرداخت 30 درصد از خسارت برآورد شده به صورت علی الحساب در محل اقدام کنند.
    • بیمه فراگیر آتش سوزی با خطر تبعی زلزله: در این طرح، ابتدا برای شهروندان بیمه نامه صادر و همراه با قبض های آب و برق، درب منازل تحویل آنان می شود تا در صورت تمایل و واریز مبلغ حق بیمه به بانک های عامل، ظرف 15 روز بر اساس توافق بیمه ایران و بانک های یاد شده زیر پوشش بیمه نامه یاد شده قرار گیرند.
    • طرح بیمه جامع واحدهای صنعتی (I.C.P) INDUSTRIAL COMPREHENSIVE POLICY: دراین بیمه نامه به جای آن که امور گوناگون بیمه گذار به اصطلاح به صورت جزیره انجام پذیرد به صورت یکجا و تلفیقی صورت می گیرد و با صدور یک بیمه نامه جامع به جای چند بیمه نامه پراکنده، در واقع بانک اطلاعات بیمه ای در اختیار مشتری گذاشته می شود.
    • طرح بیمه نوسان نرخ ارز: دراین بیمه نامه خسارت های ناشی از نوسانات نرخ ارز تحت پوشش قرار می گیرد.
    • طرح جامع بیمه آتش سوزی و حوادث نوروزی: 
      موضوع بیمه: توشه مسافر، اتومبیل شخصی، حوادث بیمه گذار و اعضای خانواده 
      اضافه می نماید مدت اعتبار بیمه نامه مذکور از تاریخ صدور لغایت 15/1/89 بوده و در صورت وجود هرگونه بیمه نامه دیگری که خطرات تحت پوشش این بیمه نامه را تأمین نماید، به عنوان بیمه نامه تکمیلی بیمه نامه مذکور تلقی خواهد شد.
    • طرح بیمه نامه جدید آتش سوزی، مسئولیت و حوادث خانه و خانوار (طرح مهر)
    • پوشش خطر اضافی خسارات ناشی از نوسانات برق در وسایل الکتریکی: خطر مذکور با نرخ 5/0 در هزار برای واحدهای مسکونی و غیرصنعتی تحت پوشش قرار می گیرد.
  3. پیشرفت های کسب شده درسال 88:
    • تهیه و تدوین تعرفه جدید بیمه نامه های غیر صنعتی و مسکونی
    • بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی در سطح کل کشور
    • عملیاتی شدن طرح بیمه جامع واحدهای صنعتی (ICP)
    • بازبینی و بازنگری مطبوعات مورد نیاز رشته آتش سوزی در سال اصلاح الگوی مصرف
    • اصلاح فرم های کاربردی
    • طراحی و تدوین بروشور بیمه های آتش سوزی
    • بانک اطلاعاتی بیمه گذاران عمده
    • طراحی و تدوین سامانه جامع مجوز کارشناسی
    • انعقاد قرارداد با سازمان ها و شرکت های متعدد


مدیریت بیمه های باربری
  • بخش بیمه حمل کالا
    1. تهیه و تولید برنامه نرم افزاری صدور باربری با همکاری مدیریت محترم فناوری اطلاعات
    2. راهبری و اعمال مدیریت واحد بر شعب و شبکه صدور با امعان نظر به حذف نظام تعرفه و حضور وسیع رقبا
  • بخش بیمه های کشتی و هواپیما
    1. برگزاری دوره آموزشی کارگاهی بیمه های کشتی در بندرعباس و بندرانزلی برای اولین بار جهت شعب و نمایندگی ها.
    2. ارائه بیمه نامه مسئولیت شناورها بر اساس کلوز 344 برای اولین بار در صنعت بیمه
    3. رسیدگی و تصفیه خسارت کلی بدنه هواپیما و سرنشینان «هسا» به میزان بیش از 100 میلیارد ریال در کمتر از 2 ماه.
    4. رسیدگی و تصفیه خسارت کلی هواپیمای توپولوف کاسپین به میزان بیش از 30 میلیارد ریال در کمتر از 2 ماه.
    5. رسیدگی و تصفیه بخش اعظم خسارت مسئولیت ثالث و 168 نفر سرنشین هواپیمایی کاسپین تا پایان سال 88.


مدیریت حسابرسی
  1. حسابرسی عملکرد 67 نماینده و شرکت های نمایندگی.
  2. حسابرسی و بررسی 57 شعبه و مرکز بیمه ای.
  3. رسیدگی به 26 مورد ارجاعی از طرف مدیریت های ستادی و سایر مراجع ذی ربط
  4. پیشنهادهای اصلاح سیستم و بررسی های اجمالی 48 مرکز مورد رسیدگی.


مدیریت بیمه های مهندسی و مسئولیت
  1. بیمه های مسئولیت و طرح های مخصوص
    • انعقاد قرارداد بیمه حوادث مشترکین گاز طبیعی شهری و روستایی با شرکت ملی گاز ایران به صورت سراسری در کل کشور
    • انعقاد قرارداد بیمه مسئولیت مدنی با تعداد زیادی از دستگاه ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی
    • انعقاد قرارداد بیمه های اعتباری با تعدادی از موسسات پولی و مالی بزرگ کشور.
  2. طراحی و ارائه پوشش های بیمه ای گسترده در زمینه بیمه های تمام خطر مهندسی برای پروژه های بزرگ نفتی، پالایشگاه ها و دریاهای کشور
    • لازم به ذکر است این مدیریت در طی مدت سال 88 در دو بخش فوق (مهندسی و مسئولیت) تعداد 500ر325 فقره بیمه-نامه صادر و حق بیمه ای معادل 673ر044ر724ر831ر1 ریال تولید نموده است که نمایانگر افزایش 10% حق بیمه به نسبت مدت سال گذشته علی رغم چالش های رقابتی، رکود ساخت و ساز پروژه ای، عدم افزایش دیه و ... بوده است.


مدیریت امور سرمایه گذاری ها
  1. رشد سود سرمایه گذاری ها
  2. احیاء و راه اندازی قطعی شرکت سرمایه گذاری بیمه ایران
  3. حضور فعال در بازار سرمایه کشور
  4. افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه
  5. ساماندهی و بهینه سازی پرتفوی بورسی و غیربورسی.
رئوس عملکرد مدیریت ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سال 88 بدین شرح است:
  • رسیدگی به شکایت های تلفنی در سال 88 (بالغ بر 2600 مورد)
  • رسیدگی به شکایت های کتبی ارسالی از سوی افراد، نهادها و سازمان های دولتی از جمله مکاتبات به عمل-آمده از سوی دفتر نهاد ریاست محترم جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، مدیریت بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی، دفتر بازرسی بیمه مرکزی ایران، سازمان تعزیرات حکومتی و استانداری محترم تهران (نزدیک به 300 مورد)
  • بازدید و بازرسی های فنی توسط کارشناسان این مدیریت از 14 شعبه، مجتمع و استان کشور از فروردین لغایت اسفندماه سال 88.
  • امحاء اسناد راکد و مدارک غیرضرور 11 واحد اجرایی در تهران و سراسر کشور با هماهنگی و مجوز لازم از سازمان اسناد ملی کشور.
  • بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد مربوط به 26 دفتر و شرکت نمایندگی و تهیه گزارش لازم و انعکاس آن به مسئولان و مدیران ذی ربط.
  • با عنایت به این که دبیری کمیته پیشگیری و مبارزه با رشوه در سطح شرکت با این مدیریت است، دعوت از اعضای محترم کمیته مذکور و متعاقبا برگزاری 6 جلسه در خصوص مسائل مطرح شده در رابطه با رشوه در سال 88.
  • بررسی و رسیدگی به پرونده های مختلف در زمینه ارزیابی عملکرد کارکنان در استان ها و شعب سراسر کشور.
تعامل و همکاری لازم با استانداری محترم تهران در برگزاری هرچه بهتر طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع و مشارکت در طرح میزان سنجش رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی شور توسط استانداری مذکور.

مدیریت حقوقی و امور قراردادها
  1. نظر به اهمیت وصول مطالبات شرکت و در راستای ارتقاء کیفیت عملیات درون بخشی، پس از انجام تشریفات قانونی و صدور دستور هیئت محترم مدیره زمینه برون سپاری وصول مطالبات شرکت فراهم گردید. در سال 1388، پس از چند مرحله آگهی و برگزاری مناقصه عمومی در نهایت وصول مطالبات شرکت در بخش بیمه های اعتباری برون سپاری شد و وصول مطالبات شرکت در بخش اتومبیل (بدنه و ثالث) در استان زنجان نیز برون سپاری گردید. در خصوص سایر استان ها نیز مقدمات کار در سال 88 انجام شده و ان شاءا... در سال 89 وصول مطالبات شرکت نیز برون سپاری خواهد شد. این اقدام گامی مهم و اساسی جهت وصول حقوق شرکت خواهد بود.
  2. از آنجایی که نظارت مستمر و بررسی عملکرد کارکنان یکی از اهرم های مهم در سازمان جهت کنترل و ایجاد انگیزه است، این مدیریت با یک برنامه ریزی فشرده ، نسبت به اعزام کارشناسان حقوقی مدیریت حقوقی جهت بررسی عملکرد و نظارت بر فعالیت و عملکرد کارشناسان حقوقی سراسر کشور اقدام نموده است و نظر به کسب نتایج مطلوب، در سال 89 نیز این مدیریت اقدامات نظارتی خود را با روش مطلوب تر ادامه خواهد داد.
  3. در سال 1388، در تعدادی از پرونده ها وصول مطالبات شرکت به طور ویژه تحت اقدام قرار گرفته و بیش از 90 میلیارد ریال از مطالبات شرکت وصول گردیده و برنامه های دقیقی نیز در نظر گرفته شده است.
  4. از آنجایی که نبود آموزش مناسب یکی از مشکلات سازمان بوده است، این مدیریت در سال 88 با تهیه جزوه های آموزشی در خصوص ریکاوری خسارت از طریق پرتال شرکت نسبت به ارسال آن برای کلیه کارکنان شرکت اقدام کرده است تا کلیه کارکنان شرکت با مفهوم ریکاوری و اهمیت آن و اسناد و مدارک مورد لزوم آشنایی پیدا کنند و به صورت حضوری نیز دوره مذکور از طریق مرکز آموزش برگزار شده است.


مدیریت امور شعب و نمایندگی های داخل کشور
  1. از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 8000 فقره نامه وارد و بیش از 5000 فقره نامه نیز توسط امور شعب صادر گردیده است.
  2. جابجایی و انتصاب نیروها در سطح شعب
  3. تلاش در جهت انتصاب پست های حساس در شعب (نیازسنجی در خصوص پست های شعب سراسر کشور)
  4. با توجه به اهمیت و ضرورت امر نظارت و کنترل اثربخش بر عملکرد واحدهای اجرایی در ابعاد فنی و مالی و به منظور فرایندهای کاری و اطمینان خاطر از حسن انجام کارها، کارگروه نظارت توسط این مدیریت با همکاری و مشارکت مدیریت های ستادی تشکیل و در سال 88 از استان های لرستان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان، قزوین و زنجان و شعبه بعثت بازدید گردید.
  5. پیگیری و هماهنگی با مدیریت های امور ساختمان و تاسیسات و امور اداری جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه های ساختمان تعدادی از استان ها.
  6. اجرای طرح سراسری کشیک ایام ماه مبارک رمضان و آلودگی هوا و تعطیلات نوروزی با حضور فعال کارکنان شعب و شبکه نمایندگی و با هماهنگی مدیریت های ذی ربط و نظارت بر حسن انجام طرح.
  7. مدیریت توزیع بهینه نیروی انسانی بر اساس استراتژی تامین نیازهای انسانی واحدهای اجرایی که با کمبود شدید نیرو به ویژه در پست های سرپرستی مواجه بودند.
  8. راه اندازی پارکینگ اختصاصی واحد پرداخت خسارت اتومبیل در برخی استان ها به منظور تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی بهینه به مشتریان و بیمه گذاران و کاهش ترافیک مراجعات به ساختمان های مراکز استان ها.
  9. اخذ مجوز تمدید قرارداد اجاره ساختمان های اداری استیجاری شعب در استان ها و واحدهای مسکونی روسای واحدهای اجرایی.
  10. شناسایی و تجمیع اطلاعات ساختمان های ملکی بلااستفاده در شعب و برگزاری جلسات متعدد با مدیریت-های ذی ربط جهت تعیین تکلیف ساختمان های مذکور.
  11. گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار مقایسه ای واحدهای اجرایی و ارزیابی عملکرد.
  12. تامین نیروی انسانی تعدادی از شعب جهت رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در سطح شعب تهران و استان-ها.
  13. به منظور تعیین وضعیت کارکنان شعب کوچک، وضعیت نیروی انسانی واحدهای اجرایی که تعداد نیروهای آن ها کمتر از 5 نفر بودند، بررسی و گزارش مربوطه جهت رفع نیاز نیروی انسانی واحدهای مزبور مراتب به مقام محترم مدیریت عامل منعکس گردید.
  14. تعامل سازنده با مدیریت مجموعه سندیکای بیمه گزاران دو کمیته اخلاق حرفه ای و شورای حل اختلاف بیمه مرکزی و واحدهای نظارتی.
  15. فعالیت مستمر در اجرای طرح فروش بیمه روستایی از طریق دفاتر ICT با همکاری با سایر مسئولین.
  16. درجه بندی و تفویض اختیارات صدور و بازدید اولیه نمایندگان با همکاری مدیریت برنامه و بودجه
  17. پذیرش 2000 نفر متقاضی نمایندگی حقیقی و 50 نمایندگی حقوقی که بیش از 1000 نفر آن ها موفق به اخذ کد و شروع فعالیت شدند.
  18. اعطای تسهیلات خرید دفتر نزدیک به 100 نمایندگی
  19. ارائه پیشنهاد جهت پرداخت خسارت توسط نمایندگی
  20. برگزاری قریب به 40 جلسه آموزشی و توجیهی با نمایندگان در تهران و شهرستان ها
  21. اقدام در جهت افزایش کارمزد بیشتر حوادث سرنشین
  22. تشکیل اتاق فکر نمایندگان
  23. برگزاری جلسات رسیدگی به مشکلات نمایندگان هفته ای یک بار با حضور انجمن صنفی
  24. رسیدگی به اختلاف بین شعب و نمایندگان و نمایندگان با یکدیگر
  25. تطبیق شرکت های خدمات بیمه ای با آئین نامه شماره 57 به تعداد 200 شرکت
  26. رسیدگی به بیش از 700 فقره پرونده در موضوعات مختلف در شورای رسیدگی به امور نمایندگان
  27. بازدیدهای ادواری از دفاتر نمایندگان
  28. تنظیم قرارداد جدید نمایندگی و صدور پروانه جهت نمایندگانی که قراردادشان منقضی شده بر اساس آئین-نامه
  29. برگزای جلسات متعدد با انجمن های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی
  30. تعامل مستمر با بیمه مرکزی در مدیریت های نظارت و آموزش
  31. تهیه برنامه استراتژیک مدیریت امور شعب و نمایندگی های داخل کشور
  32. اخذ مجوزهای متعدد از مراجع ذی ربط واحدهای شرکت در راستای بسترسازی جهت تسهیل فعالیت نمایندگان.
  33. همکاری مستمر با مدیریت محترم امور ساختمان جهت بازسازی و تعمیر ساختمان های واحدهای اجرایی
  34. بررسی و تطبیق عملکرد واحدهای اجرایی با دستورالعمل درجه بندی شعب با همکاری مدیریت برنامه و بودجه.