اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا

اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا


در حوزه های درون سازمانی و کسب و کار بیمه ای اجرا شد؛

در حوزه های درون سازمانی و کسب و کار بیمه ای اجرا شد؛

اقدامات هوشمندانه بیمه ایران در کنترل و مدیریت بحران کرونا

از زمان پدیدار و آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، بیمه ایران با تشکیل ستاد ویژه ای، اقداماتی اساسی در زمینه ‏حوزه کسب و کار و برنامه های حمایتی از یک سو و اقدامات درون سازمانی از سوی دیگر به اجرا گذاشته ‏است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، از جمله مهم ترین اقدامات ستاد مقابله با کرونا بیمه ایران که با حضور بلند پایه ترین مقامات شرکت شکل گرفته و جلسات منظم هفتگی دارد، می توان در بخشهای مختلف به موارد زیر اشاره کرد:

حوزه کسب و کار:

- تمدید الکترونیکی بیمه نامه های شخص ثالث اتومبیل بیمه گذاران بدون دریافت حق بیمه به مدت دو ماه؛

- پرداخت تمامی هزینه های درمان مرتبط با ویروس کرونا از محل بیمه نامه های درمان گروهی؛

- اضافه کردن پوشش بیمه ای بیماری covid-19 به تعهدات بخش بیماریهای خاص بیمه نامه های زندگی؛

- افزایش مدت اعلام خسارت بیمه گذاران از ۵ روز به ۳۰ روز در راستای کاهش ترددها و حفظ سلامتی مردم؛

- پرداخت و واریز بموقع صورتحساب و هزینه های ارسالی بیمارستانها و مراجع درمانی کشور؛

- عدم اعمال جرایم دیرکرد اقساط بیمه گذاران بیمه نامه های زندگی بدلیل شیوع ویروس کرونا؛

- برقراری مدل تعلیق در بیمه نامه آتش سوزی و سایر بیمه نامه ها بجای فسخ بیمه نامه ها؛

- اجرای موفق طرح بزرگ «سپاس از حافظان سلامت» به منظور حمایت همه جانبه بیمه ای از کادر درمان کشور؛

- ارائه تسهیلات ویژه به حدود ۱۲۰۰۰ شبکه نمایندگی بیمه ایران و تعویق بدهی آنها بابت فروش اعتباری ‏انواع بیمه نامه ها؛

- حذف برخی از مقررات بازدید اولیه کارشناسی و امکان افزایش سرمایه بدون انجام بازدید؛

- عدم اعمال جریمه صندوق تامین خسارت های بدنی در دوره ۲ ماهه وقفه ایجاد شده در تمدید بیمه نامه ‏های بیمه شخص ثالث اتومبیل؛

- راه اندازی و توسعه عملیات فروش الکترونیکی بیمه نامه ها و ارائه پوشش های بیمه ای غیرحضوری(ازطریق سامانه my.iraninsurance.ir)

- راه اندازی اولین مرکز رسیدگی الکترونیکی و پرداخت خسارت در بخش بیمه های اتومبیل

اقدامات درون سازمانی:

- ابلاغ شیوه نامه اجرایی فعالیت کارکنان و شبکه فروش متشکل از نکات بهداشتی، مراقبتی، بهره برداری از ‏سیستم های اتوماسیون اداری و ایمیل؛

- ابلاغ پروتکل اجرایی پیشگیری از ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا؛

- عملیاتی کردن روش دورکاری کارکنان با اولویت کارکنان دارای بیماریهای زمینه ای و بانوان؛

- کنترل و تب سنجی کارکنان، غربالگری و تست آنان، اجرای پروتکل درمانی مبتلایان و ناقلان

- ارائه بسته های بهداشتی رایگان به کارکنان و ارائه ماسک به ارباب رجوع؛

- اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی واحدهای اجرایی بیمه ایران در سراسر کشور برای کارکنان و ارباب رجوع؛

-ضدعفونی مداوم محیط کار و خودروهای سازمانی شرکت؛

-نظارت،کنترل و بازرسی بر حسن اجرای مقررات و ضوابط ابلاغی؛

- اجرای برنامه های آموزش مجازی به نمایندگان بیمه زندگی(غیرحضوری)؛

- بهره برداری حداکثری از خدمات واحد S.R.M شرکت در جهت پاسخ به بیمه گذاران و زیاندیدگان (شماره ‏تلفن ۰۹۶۶۸)‏

 بیمه ایران، هم اکنون با نوآوری و طراحی مدل های جدید در پی تامین آرامش گسترده مردم عزیزمان در مقابله با ‏ویروس منحوس کرونا است و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، کماکان ‏پیشتاز در خدمت رسانی و ایفای مسئولیت های اجتماعی بویژه در حمایت از مدافعان سلامت جامعه خواهد ‏بود. بدون تردید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، عدم ایجاد تجمعات ‏غیرضرور و رویکرد های پیشگیرانه، یقینا کرونا را شکست خواهیم داد.

 

منبع خبر: روابط عمومی بیمه ایران